2 Ağustos 2013 Cuma

Klasik Maze Oyunu

Vb.Net ile geliştirilmiş klasik Maze Oyunu.
Temel programcılık için pek çok özelliği içinde barındıran bir uygulama.




Yarış Oyunu Vb.net

Temel programlama bilgisi ile yapılabilecek basit bir yarış oyunu. Timer ve Picture Box objelerinin kullanımını yeni öğrenenlerin geliştirebilecekleri basit bir uygulama.




Uygulama Dosyası:, Kaynak Kodları ve İndirme Adresi

Penguen Oyunu Fusion

Bir önceki yazımızda Multimedia Fusion2 kullanarak kod yazmadan da oyunların geliştirildiğini söylemiştik.
Geliştiririlen oyuna ait bilgiler aşağıda verilmiştir. Oyunu sıfırdan yaklaşık olarak 1 saat içerisinde herhangi bir kod yazmadan geliştirilmiştir. Program, Geliştirilen Oyun ve Geliştirme Videosu ekte verilmiştir.











Fusion
Parça-1
Parça-2
Parça-3
Parça-4
Parça-5
Parça-6
Parça-7
Parça-8
Parça-9
Parça-10
Parça-11
Son Parça
Grafik
Geliştirme Videosu
Aşağıda geliştirilen oyunun adresi geliştirici tarafından verilmiştir.

http://gamedevtuts.s3.amazonaws.com/002_turbulentTundra/TurbulentTundra.html

Oyuna Ait Dosyalar Konu Derste İşlendikten Sonra Eklenecektir.



Kod Yazmadan Bilgisayar Oyunu Geliştirmek (Fusion2)


Bilgisayar oyunlarının geliştirilmesi için genellikle; on binlerce satır kod yazılması  gerekmektedir. Bu uzun ve zahmetli bir iştir. Son yıllarda geliştirilen bazı oyun motorları sayesinde artık kod yazmadan yada herhangi bir bilgisayar programlama hakkında bilginiz olmadan da oyun geliştirmek mümkün.



Kullanılan Araç :
Multimedia Fusion 2  (İstenilirse Demo versiyonu internetten ücretsiz olarak indirilebilir.)

Geliştirilen Oyunun Platformları :
İstenirse kendi geliştirdiğiniz oyunu kendi bilgisayarınızdan oynayabilirsiniz.
HTML5,Android, Flash, XNA,vb bazı platformlara da geliştirdiğiniz oyunu kolayca çevirebilirsiniz.

Fusion ile geliştirilen oyunların örneklerini yandaki resimde görebilirsiniz.

Bir sonraki yazımızda Fusion kullanılarak geliştirilmiş bir oyuna yer verilecektir.

Detaylı Bilgi İçin : http://www.clickteam.com/multimedia-fusion-2



Sayı Sistemleri

Bit ve Bayt Kavramı
—İkili sistemlerde her bir basamağa bir bit binary dijit veya bu kelimeden kısaltılarak alınan harflerle oluşturulan harflerle kısacası bit denir.
—11111111 = 27 + 26 + 25 + 24 + 23 + 22 + 21 + 20 = 255

—1024Byte = 1 Kb (Kilobyte)
—1024Kb   =  1 MB (Megabyte)
—1024Mb   =  1 GB (Gigabyte)
—1024TB   =   1TB (Terabyte)

—ASCII (01000001) = A 

Yazılım & Donanım

Donanım: Bir bilgisayarın verilerini alan, bilgiyi saklayan ve elde ettiği sonuçları dış ortama veren elle 
tutulabilinen aygıta DONANIM denir.

Yazılım: Belli metod ve metotolojiler kullanılarak belli mantık, yöntem ile oluşturulan bilgisayar programlarıdır. Yazılım oluşturulmasında sırasında bir programlama dili kullanılması gerekir. Yazılımlar donanımların düzgün olarak çalışmasını sağlayarak  işlevsellik kazandırırlar. Yazılımlar kendi içlerinde iki farklı kısma ayrılırlar.

1-)Sistem Yazılımları
2-)Uygulama Yazılımları

Sistem Yazılımları:
Bilgisayarda kullanılan giriş çıkış işlerini düzenlemek için geliştirilmiş yazılımlardır.
Bunlar kendi içlerinde işletim sistemleri ve programlama dilleri olarak ikiye ayrılmıştır.
İşletim sistemlerine örnek olarak Dos,Unix,Microsoft,Mac OS/2 gibi örnekler verilebilir.

Uygulama Yazılımları: 

Bilgisayar kullanıcılarının istedikleri anda kolayca açarak kullandıkları sonuçları istedikleri anda elde ettikleri programlar.

Bilgisayar Dilinde Bazı Kavramlar

Bilgisayar: Girilen verileri mantıksal ve aritmetik olarak derleyen, büyük miktarda bilgi depolayan ve gerektiğinde bu bilgileri hızlı ve doğru bir biçimde işleyebilen elektronik cihazlardır. Bilgisayarlar, "uzun ve karmaşık hesapları dahi büyük bir hızla yapabilen, lojik (mantıksal) bağıntılara dayalı karar verip, işlem yürüten makineler" olarak tanımlanabilir.  Diyer bir tanımla bilgisayar terimi, İngilizce "computer" kelimesinin dilimizdeki karşılığıdır. Genellikle bilgisayarlar, "uzun ve karmaşık hesapları dahi büyük bir hızla yapabilen, lojik (mantıksal) bağıntılara dayalı karar verip, işlem yürüten makineler" olarak tanımlanırlar. Bilgisayarlara çok kısa bir ifade ile, "bilgi işleyen elektronik makineler" demek mümkündür. Bu kısa tanım, işlenecek bilgi ve işlemi yapacak makine olmak üzere iki unsurdan oluşmaktadır. Bir konuyu çözümlemek, arzu edilen sonucu elde etmek için bazı ön bilgilerin bilinmesi gerekir. Bu ön bilgilere bilgisayar dilinde "veri (data)" adı verilir . Ancak makinenin beklenen sonuca ulaşabilmesi için belirli bir düzende çalıştırılması ve yönlendirilmesi gerekir. Bu yönlendirme işlemine teknik lisanda PROGRAMLAMA denir.




Bilgisayar Dönemi (Bilgisayar Kuşakları)

Bilgisayar Dönemi

1950 lerin başlarından itibaren bilgisayar dünyasında çok önemli keşifler oldu. Ve büyük keşif ve buluş sonrasında bilgisayar dönemleri değiştir.

1.2.1 Birinci Kuşak(1951-1958)
            Bilgisayarlarda vakumlu tüplerin kullanılmaya başladığı dönemdir. Bu kullanılan vakumlu tüpler bu gün kullandığımız lambalar boyundaydı ve etrafa oldukça fazla ısı saçmaktaydı. Bu dönemin en önemli bilgisayarı UNIAC-1 1900 adet vakumlu tüp içeriyordu.
Makinenin çalıştığı sırada Phiadephia eyaletinin ışıklarının sönükleştiği söylentileri vardı. Makina dili kullanılarak program yazılmaktaydı.









EDVAC 1951


Vacuum Tube



1.2.İkinci Kuşak (1959-1964)

Bu dönem transistorlerin kullanılmaya başlandığı yıllardır. Bu dönemdeki bilgisayarlarda yaklaşık 10000 adet transistör bulunmaktaydı. Makina dilinin yerini ASSEMBLY denilen bilgisayar diline bıraktığı yıllardır.











IBM 1401

 Transistor

GeForce Ekran kartı 302 Milyon transistör


1.3)Üçüncü Kuşak(1964-1970)

            Entegre devrelerin ilk kez bilgisayarda kullanılmaya başlandığı dönem olan bu devirde.Binlerce transistör ve devre elemanı aynı devre üzerinde işler bir hale getirildi.
Küçülen çiplerin baskı üzerinde gösterilmesi ile birlikte entegre devrelerin kapasitesi geliştirildi. Bu dönemin en önemli özelliği manyetik disklerinin geliştirtmesi ve bilginin bir noktadan girip işlenerek diğer noktadan çıkış fikri oluştu.Bu amaçla ilk CPU yapıldı ve daha ASSAMBLY göre daha gelişmiş bilgisayar dilleri geliştirildi(Fortran,Cobol,vb)



1.4)Dördüncü Kuşak (1970-1980)

            Daha fazla transistor ün birleştirilerek Mikro işlemciler oluşturuldu. Bu günde bilgisayarlarımızda kullandığımız çevre birimleri olan klavye,monitor,printer gibi cihazlar geliştirildi.


Intel 4004

IBM 5100

1.5 Beşinci Kuşak  (1980-1993)  


İnternet teknolojilerinin ticari olarak kullanıma tam olarak geçmediği dönem.

16.Altıncı Kuşak (1993- Şimdi )   

Bilgisayarın Gelişimi

İnsan yapısı gereği kendini sürekli geliştirme eğilimin de olmuştur. Bu gelişme ve kendini geliştirme süreci içerisinde sürekli olarak daha iyiye daha hızlıya ve daha kolaya ulaşma cabası sonucu çeşitli aletler ve çeşitli cihazlar geliştirmiş. Bilgisayarda bu gelişmenin bir sonucu olarak işlerin daha kolay ve daha hızlı yapılmasını sağlamak için oluşturulmuş bir cihazdır.
Bilgisayar teknolojisine baktığımızda bunu başlıca iki kısma ayırarak inceleyebiliriz.

Birinci kısım bilgisayar öncesi dönem ikinci kısımda bilgisayar sonrası dönem olarak adlandırılabilir.

1.1)Bilgisayar Öncesi Dönem

Bilgisayar öncesi dönemde basit hesaplamalar için kullanılan çeşitli cihazlar üretilmiştir. Bu hesaplamalarda kullanılan ilk cihaz MÖ(600) yılında Çin’de kullanılan ABACUS tür. Hesaplama ve hesaplamalarda araç kullanma arzusu sonucunda daha gelişmiş araçlar üretilmiştir.

1642-PASCAL: Dişli çarkları kullanarak basit bir hesap makinesi yaptı yapılan bu makine sayesinde toplama ve çıkarma işlerini cihaz yardımı ile daha kolay bir biçimde yapabiliyordu.  

1671-LEIBNTIZ: Pascal’ın yapmış olduğu toplama ve çıkartma yapan aleti geliştirerek çarpma ve bölme işlevleri geliştirdi.

1800-JACGUARD: Dokuma örnekleri çıkartan bir makine geliştirdi ayrıca delikli kart olarakta adlandırılan sistemi geliştirdi.

1820-CHARLES BABBAGE: Jacguard’ın geliştirdiği delikli kart sistemini hesap işlerinde kullanan bir makine geliştirdi.

1854-GEORGE BOOLE: Bilgisayarın temelinde kullanılan bole cebrini buldu. Bu cebir sayesinde belli mantık işlerini sembollerle yapılabilir bir hal aldı.

1890-HERMAN HOLLERITH: Delikli kartlarla elektrik sinyalleri arasında belli bir mantığa göre çalışan bir sistem gerçekleştirdi. Bu oluşturduğu cihaz sayesinde 1890 yılında yapılan seçimler ve seçimlerdeki tasnif işi çok kısa bir süre içerisinde bitirildi.

1911-Hollerithın kurduğu şirket iki farklı firma ile daha birleşerek Computer-Recording-Company adını aldı.

1924-Yılında ise firmanın adı International-Business-Machines corporation adını aldı.

1944-Yılında MARK_1 adı verilen bir cihaz gerçekleştirildi. Bu cihaz sayesinde saniyede 10 işlem yapılabiliyordu. 18M uzunluğunda ve 2,5M yüksekliğindeydi.


MARK_1
1946-ENIAC saniyede 5000 aritmetik işlemi yapabiliyordu. Makine 30 ton ve 130M2 lik bir alanı kapsıyordu.


ENIAC