14 Kasım 2016 Pazartesi

Örnek-4: Dizi elemanı değeri kadar ekrana * karakteri yazdırma

10 elemanlı { 19, 3, 15, 7, 11, 9, 13, 5, 17, 1 } grafik isimli bir dizi oluşturulacaktır.

Dizideki elemanlar tek tek okunarak her dizi elemanının sayısı kadar ekrana * karakteri yazdırılacaktır.

Ekran çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır.



Örnek-3: Klavyeden sayısal değer girme

Klavyeden maksimum 10 tane sayısal değer girilecektir.

Girilen sayılar bir dizide saklanacaktır.

Sayı girme işlemi 0 girilene kadar devam edecektir.

0 değeri girildiği anda 0 sayısı hariç girilen diğer tüm değerler diziden okunarak ekrana yazdırılacaktır.


Örnek-2: Dizi atamaları

int x[5];          // 5 elemanlı sayısal x dizisi
int i = 2;

x[0] = 20;         // Geçerli atama
x[2.3] = 5;          // Geçersiz atama
x[2*i – 3] = 3;     // Geçerli atama, x[1] dizi elemanına 3                 değerini atar
x[i++];           // Önce x[2] dizi elemanına erişilir daha sonra             i değişkenine 3 değeri atanır
x[(int) x[1]];     // x[3] dizi elemanına erişilir

Örnek-1: Dizi elemanlarına değer atama ve okuma

Tek boyutlu, 5 elemanlı, sayısal (int) bir dizi tanımlanarak:
Dizi elemanlarına dizi indislerinin 3 katı for döngüsü içerisinde değer olarak atanacaktır.
Yine başka bir for döngüsü içerisinde bu değerler ekrana yazdırılacaktır.


While döngüsü kullanarak bir C programı

 Bu program, kullanıcının 1'den 10'a kadar girdiği bir sayının çarpım tablosunu ekrana yazdıracaktır.
  • Örneğin kullanıcı 4 değerini girerse, ekrana 4'ler çarpım tablosu yazılacak.


1'den başlayıp kullanıcının girdiği sayıya kadar olan sayıları ekrana yazdıran bir C programını do-while döngüsü kullanarak yazınız.


Sayı Piramit Şekli çıkartan C programını while döngüsü ile yapın.


Eşdeğer kodunu iç içe for döngüsü kullanarak yeniden yazınız.


Klavyeden girilecek n tamsayısı için bulup, sonucu ekrana yazdıracak C programını yazınız.