30 Mayıs 2017 Salı

Online IDE

Bilgisayarınıza gerekli programları kurmadan, farklı programlama dillerinde geliştirilen kodları online olarak çalıştırabilirsiniz. Tek yapmanız gereken aşağıdaki online ide sitesine gidip, hangi programlama dilinde kod yazacağınıza karar vermek. Yazdığınız kodları çalıştırmak için sitenin sağ alt koşede bulunan yeşil Run tuşuna tıklamak. Yazdığınız kodlarda hata yaksa, kodlarınız direk o site üzerinden derlenerek çalışacaktır.

Sitenin desteklediği programlama dillerden bazıları:Pascal, C, Perl, C#, PHP, C++, Python,  C++14, Python 3, Haskell, Ruby, Java, SQLite,  Objective-C, Swift, Pascal, Ada95,  Common Lisp,  Prolog, Assembler 32bit, Common Lisp,  Python,    Assembler 32bit,    D, Python 3 nbc, Assembler 64bit, Lua, Racket, AWK, Dart,    Nemerle, Rust, BC, Elixir, Nice, F#, Scheme, C++ 4.3.2

Online ide:  https://ideone.com/





Sculptris

Sculptris programı ile 3D mekanlar yada 3D karakterler oluşturabilirsiniz. Oluşturudğunuz karakterleri Unity gibi oyun geliştirme platformlarına ekleyebilirsiniz. Diğer 3D karakter yada mekan oluşturma programlarına daha göre kolay bir kullanışa sahip olan programı internetten ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Programın internet adresi http://pixologic.com/sculptris/gallery/

 


Örnek olarak aşağıdaki iki eğitim videosuna bakabilirsiniz.






VB C# kod Dönüşümü

Telerik sitesi; VB.net kodlarını C#'a, C# kodlarınıda Vb.net'e dönüştürmek için kullanılacak bir web sitesidir. Sitenin internet adresi:http://converter.telerik.com/
 



Yazılım Lisans Anlaşmaları

Tldrlegal sitesi; GNU, BSD gibi pekçok farklı lisans anlaşmasının detaylarını (Quick Summary özelliği sayesinde) görebileceğimiz ve lisans kapsamı içerisinde hangi haklara sahip olduğumuzu gösteren bir web sitesi. Hızlı ve kolay bir arama imkanı sunan bu web sitesinin internet adresi: https://tldrlegal.com/



15 Mayıs 2017 Pazartesi

Yazılım Mühendisliği Uygulamaları (Tez Dersi Dökümanları)


Tez Öneri Formunun Gönderim Tarihi 1 hafta ertelenmiştir. Tez öneri formu (II.Öğretim 25 Mart -I.Öğretim 26 Mart tarihine kadar)  cbuyzm4101@gmail.com adresine gönderilecek ayrıca çıktı alınıp derste teslim edilecektir.)

1-)Tez Önerisi Şablonu (Öneri Formu)

2-)Tez Şablonu (Boş Hali)

3-)Örnek Tez (Örneğin ufak tefek eksiklikleri var, örnek tam olmasada elinizde bulunsun. )

27 Nisan 2017 Perşembe

Extreme Programing Nedir?


Extreme Programing  (XP): Kent  Beck  tarafından  bir  yazılım  geliştirme  disiplini olarak  XP  ortaya  çıkarılmıştır ve grup  içi  iletişime  çok  önem  veren  bir  yazılım  geliştirme  yöntemidir. XP ile proje  yaşam döngüsü (life cycle) çerçevesinde proje geliştirimi sağlanır. Proje  yaşam döngüsü bazı uygulamalara (practices) bağlıdır. Yazılım geliştirmede kolaylığı ve esnekliği sağlamak için; XP 12 farklı uygulamayı öngörür.

Extreme Programing Avantajları

Hata oranını azaltma
Yazılımın erken safhasında somut gelişmeler sağlaya bildiğinden, oluşan hataların farkına varabilir.Bu hataları da kendi içerisinde oluşturduğu küçük yaşam döngüleri ile telafi edebilir.
Projenin gelişme süresini kısaltır.
Artırımsal yaklaşım sayesinde hızlı bir şekilde genel planın oluşması sağlanır.Burada aynı bütün ekip tarafından proje süresi tahmini de yapılır.
Değişikliklere izin verir.
Esnek iş yürütme ve fonksiyonellik sayesinde, işletmenin değişen ihtiyaçlarına cevap verir
Yazılımsal olarak ortaya çıkabilecek tıkanıklıkları azaltır.
Müşteriler ile birlikte monitörlerden programcılar ve müşteriler ortak bir şekilde test yaparak ileride tıkanıklıkların ortadan kaldırılmasını sağlarlar.




Extreme Programing 4 Temel Noktası

İletişim
XP in ilk temel taşı iletişimdir. Projelere baktığımızda ortaya çıkan önemli problemlerin insanların birbirleriyle tam olarak anlaşamaması nedeniyle olduğunu görünür. Bazen programcılar sormaları gereken doğru soruyu soramazlar. Bazen de projenin yapısıyla ilgili önemli bir gelişmeyi söylemezler. Bu yüzden projelerde çeşitli tıkanma noktaları olabilir. Bazen de proje yöneticileri programcılara belirtmeleri gerekenleri tam olarak belirtemezler. Bu da projenin gelişme sürecilerini olumsuz etkiler. XP de iletişim yüz yüze olmalıdır. İletişim sürekliliği olmalıdır. Yazılım ekibi ile yazılımı kullanacaklar arasında sıkı bir iletişim bağı olması esastır. Bu sayede sorunlar erken fark edilir.


Basitlik
XP in ikinci temel taşı basitliktir. Aslında basitlik sağlanması zor olan bir konudur. Basitlik, zorunlu işlerin yapılmasıdır. Gerekli olmayan bir şey varsa, kesinlikle bu konu XP basitlik ilkesi içerisinde olmamalıdır. Dünyadaki en zor şey gelecekte ne gibi ihtiyaçlarla karşılaşacağımızı bilmemektir. Bu nedenden dolayı oluşturulacak yapı, gelecekte ne gibi isterlerin ortaya çıkacağını tam olarak bilmeden oluşur. Buna göre esnek zaman ve maliyeti göz önüne alınmış bir yapı oluşturmak gerekmektedir. XP en iyi şekilde bu basitliği sağlamak için, bu günün ihtiyaçlarını hedef alarak esnek ve basit bir sistem gerçekleştirmeye çalışır. 


Geri Besleme
Sistemlerin geri dönüşümü olması sistemler için paha biçilemez bir fırsat yaratır. Geri dönüşüm sayesinde optimizasyonun oluşmasına engel olan tehlikeler ortadan kaldırılır. Öncelikle programcılar bütün sistemin mantıksal yapısını içeren bölüm testleri oluşturur. Programcılar sistem hakkında somut bilgiler elde ederler. Müşteriler yeni bir “stories” hikâye ile geldikleri zaman, programcılar hemen bu yeni gelen hikâyenin gerçekleşmesi ile ilgili çalışma yapıp bu “stories” e uygun bir çalışma gerçekleştirirler.


Cesaret
XP in dört temel noktasından en zoru cesarettir. Projelerin üzerine yılmadan gidilmesi projelerin geliştirilmesi açısından son derece önemlidir. Cesaretin olmadığı projelerde korku gelişir ve gelişen bu korku projeyi başarısızlığa iter. Yazılım işlerindeki başarısızlık ise; yazılımın çöpe gitmesidir ve maalesef genel duruma da baktığımızda yazılımların büyük bir kısmının çöpe gittiğini görünyorur. Başarısızlık, genel tabiat içerisinde olan bir durumdur. Başarısızlıktan korkmak yerine başarısızlığı oluşturan nedenler üzerine gitmek yerinde olacaktır. Başarısızlıkla mümkün olunan en kısa sürede karşılaşmak, daha sonra telafi etme şansını arttırır.

Extreme Programing 12 Uygulama
Planlama Oyunu
Ekipte müşteri
Müşteri Testi
Basit Tasarım
Çiftli Programlama
Sürekli Tümleştirme
Kısa sürümler
Yeniden yapılandırma
Ortak sahiplenme
Metaphor
Kodlama standardı
Kırk saat haftada  



Extreme Programing  Çalışma Mantığı

 


 









Riskler ve Risk çözümleri

Extreme Programing Korkmadıkları
Kodlama
Değişen fikirler
Geleceği bilmeden yol alabilmek
Çalışan bir sistemin yapısının değişmesi
Testler yazılması



Extreme Programing Roller
Müşteri
Yazılım geliştirme sorumlusu
Test sorumlusu
Ölçüm sorumlusu
Koç
Danışman
Yönetici

Agile Sistemler

Agile sistemler klasik methodlara duyulan eleştiriler nedeniyle ortaya çıkmıştır.

Klasik Metotlara Olan Eleştiriler

Sürüm yani çalışan program çok geç ortaya çıkıyor.
Sürüm çok geç çıktığı için hatalar çok geç anlaşılıyor.
Verimli değil.
Esnek değil, yeni gelen isterler doğrultusunda kendi yapısını değiştiremediği için yeni isterleri karşılayamıyor.
Değişiklik geç ve zor yapılıyor.




Agile Metodolojiler

Extreme Programing
Scrum
Crystal Family
Rup

17 Nisan 2017 Pazartesi

Milli İmkanlarla Üretilen Bilişim Sistemleri

1-)Linux Tabanlı İşletim Sistemi Pardus



2-) Mini Bilgisayar Poyraz



3-) Virüs Programı Chomar



Web Sayfası: https://www.chomar.com.tr/en/page.aspx


4-) Mount & Blade 2