10 Aralık 2013 Salı

Gizli Bir Windows Özelliği (God Mode)

Windows-7'nin kendi içerisinde bulunan bu özelliği sayesinde;  Windows işletim sistemine ait, 270 ayrı programı bir arada görebiliriz. Bu özelliği kullanmak için Windows işletim sisteminde boş bir klasör oluşturulur ve klasörün adı GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}. olarak değiştirilir.


9 Aralık 2013 Pazartesi

End Müh 1.Öğr.Vize Sonuçları

Bil 1305- Temel Bilgisayar Bilimleri End Müh 1.Öğr.Vize Sonuçları
Bu notlar üzerine Lab çalışmaları dönem sonuna doğru eklenecektir.

( Not Ek Cihan Ağırbaş 97, Ramazan Aydın 94)

End Müh 2.Öğr.Vize Sonuçları

Bil 1305- Temel Bilgisayar Bilimleri End Müh 2.Öğr.Vize Sonuçları
Bu notlar üzerine Lab çalışmaları dönem sonuna doğru eklenecektir.

7 Aralık 2013 Cumartesi

Bug Game

Multimedia Fusion-2 Bug Game

Hazırlayan: Ufuk Halis

indirme adresi

Ball game with .net


Platform Game with Fusion

Multimedia Fusion ile Platform oyunu Karaketrimiz sağa sola gidebiliyor ve asağı yukarı zıplayabiliyor. Oyunda saga ve sola giden canavara carpmadan hayatta kalması gerekiyor. 3 canı var. Eğer  3 Canıda tükenirse siyah ekranda kırmızı Game Over Frame çıkıyor ve oyun sonlanıyor.

İndirme Adresi

Uygulama: Aykut Hakkı Yurtmen

Ball Game with Fusion2

Oyun programlama,
Kullanılan Program, Multimedia Fusion2

İndirme Adresi

Uygulama : Koray Kibar

Power Point Ödevi

Yapılacak powerpoint uygulaması; aşağıdaki özellikleri barındırmalıdır. 

Kendi şeçtiğiniz bir konuya ilişkin bir power point sunusu oluşturulacaktır. Bu oluşturulacak power point sunusu en az 10 slayt içermeli(Kapak slaytı,içerik slaytı hariç), seçilmiş bir tasarıma sahip olmalı, sayfa numarası, alt bilgi ve sistem tarihini içermelidir. Ayrıca sunu içerisinde sayfa geçişi  uygulanmalı ve en az 2 objeye özel animasyon eklenmelidir.Son olarakta slatylardan en az birinin biçim tipi değiştirilmelidir.



3 Aralık 2013 Salı

Blender ile 3D Obje Oluşturma

Unity ile hazırlayacağımız oyunun haritasını ve yüzeyini oluşturmak için Blender programını kullanacağız. 3 Boyutlu objeleri oluşturmak için kullanacağımız Blender programında,  klavye kısa yolları iyi bilmenin ne kadar önemli olduğunu daha önceden söylemiştik. Ders içerisinde bize yardımcı olması bakımından, Blender programı içerisinde kullanılan bazı kısa yolları aşağıda yazıyorum.
Tab = Obje Seçme
S = Yeniden Boyutlandırma
NumLk + 7 = 3D görünümden 2D görünüme geçme
Middle Mouse = Objeyi Farklı açılardan görme
A = Objeyi seçme veya seçili objeyi bırakma
B = Obje üzerinde belli bir noktayı seçme
E = Objenin x,y ve z koordinatlarını değiştirme
G = Objenin açısını değiştirme
N= Obje özellik penceresini açma

Blender programı ile oluşturulacak haritanın blend dosyası