2 Ocak 2014 Perşembe

Angry Snowman GameSalad

GameSalad oyun platformunu kullanarak Angry Bird tarzında bir oyun gerçekleştirilmiştir. Kullanılan platform sürükle bırak özelliği ile,bir nevi layer tabanlı arayüze sahiptir. Bu platformda, programlama bilgisine ihtiyaç duymadan oyun geliştirilebilmektedir. Oyun içerisinde kullanılan her nesneyi, platformda bir actor olarak tanımlanmıştır. Platform içerisinde; Scenes, Layer, Actor, Media, Behaviors ve Table olmak üzere genel olarak altı bölümden oluşmaktadır. Oyunda tanımlanan her nesneyi actor kısmında oluşturması gerekmektedir. Oyunda toplamda 17 tane actor vardır. Daha sonra diğer kısımları kullanarak bu actorlerimizin özeliklerini değiştirilebilir. Oluşturulan nesnenin davranışlarını Backstage bölümünde bulunan, behavior kısmında verilen davranışlara göre belirlenmiştir. Behavior kısmında nesnemizin hareket şekilleri belirlenir. Burada genel olarak matematik ve fizik kanunları ile ilgili özellikler karşımıza çıkmaktadır. Platform içerisinde bulunan bu özellikler sayesinde, çok çeşitli ve karmaşık hareketleri gerçekleştirebilen oyunlar üretilebilir. Uygulamanın geliştirilmesinde Angry Snow men simli tuttorial kullanılmıştır. Uygulamayı hazırlayanlar: Emre Özgül, Samet Halezeroğlu




30 Aralık 2013 Pazartesi

WebGL Tabanlı FPS Oyunu

Oyun WebGL kullanılarak hazırlanmış bir FPS(First Person Shooter) tarzı bir oyundur. Oyundaki amaç kısaca bize saldıran robotu öldürmeye çalışmaktır. Oyun tarayıcı üzerinden çalıştığı için local’inizde çalıştırmak için Xampp server gibi benzer bir server kurup oyun dosyalarını oraya attıktan sonra oyunu çalıştırabilirsiniz. Yan tarafta oyun ile ilgili ekran görüntüleri yer almaktadır. Oyunun hazırlanmasında temel olarak 3D objeleri görüntülemeye yarıyan Web GL kullanılmıştır. WebGL js dilini kullanmaya izin veren OpelGL ES 2.0 kütüphanelerini kullanan herhangi bir internet tarayıcıda çalıştırılabilir. Web GL'in içerisinde bulunan grafik motoru, fizik motoru, partikül motoru ve en kısa yol bulma kütüphanesini barındırmaktadır. Oyunun hazılanmasında WebGL ile ilgili forumlar ve hazır kütüphaneler kullanılmıştır.
Hazırlayanlar: Erdi Maden, Selman Erbek, Ufuk Halis

Java ile 3D Oyun Programlama


Bu projede; Java ile 3D bir oyun geliştirilmiştir. Oyunda tek bir karakterimiz vardır. Bu karakter; ileri, geri, sağa, sola gitme, hızlı yürüme, zıplama, eğilme, sağa – sola dönme,vb özelliklerine sahiptir. Labirent içerisinde tanımlanan alanda çok ayıda engel ve duvarlar var. Oyun içerisinde bu duvarlar arasında karakterin dolaşması sağlanılmıştır. Oyunun bir menü ekranı vardır (Launcher). Bu ekranda ekran boyut ayarı yapılmak istenirse ayarlar yapılıp öyle oyuna girilebiliyor. Ayarlar menüsüne girmeden oyun başlatılırsa 800 x 600 pixel boyutunda oyun oynanabiliyor. Oyunun geliştirilmesinde Java 3D isimli tuttorial kullanılmıştır.
Java Projesi - Koray ALBAYRAK - Mehmet Faruk ŞENSES

27 Aralık 2013 Cuma

Unity 3D Game (Unity ile 3 Boyutlu Oyun Geliştirme)


Oyunun haritası Blender programında geliştirilmiştir. Oyunun amacı Unity oyun motorunu kullanarak multiplayer oyun geliştirme ve animasyonların ayarlanmasıdır.Multiplayer için PhotonUnity Networking asset kullanılmaktadır.  Oyunun geliştirilmesinide Unity 3D FPS isimli tuttorial kullanılmıştır.
Hazırlayanlar: Muharrem Uğurlu, Ufuk Halis, Erdi Maden


23 Aralık 2013 Pazartesi

Android Snake Game

Android yılan oyunu: Yandaki ilk resimde; oyunun ana menü ekranı olan, ilk karşılaşılan ekranı, oyunun temasını ve zorluk derecesini seçtiğimiz ayarlar ekranı görülmektedir.




Resimde sol tarafta yardım ekranı(Oyunun nasıl oynanacağına dair bilgiler gösteren ekranıdır.) Resimde sağ tarafta ise oyun içerisinden bir ekran gösterilmiştir. Proje algoritması için; her bir obje parçasını temsil edecek genel bir taş sınıfı oluşturulur. Ekran boyutunu taş boyutuna bölerek oluşturulan koordinat düzlemi bir matris aracılığıyla tutulmuştur. Koordinat düzleminde her bir karenin yerleşimi ve koordinatı belirlenmiştir. Yılan parçaları, duvar objeleri ve yem bu koordinat düzlemi üzerinde numaralarına göre tutularak ekrana çizilmiştir. Hareket değişiklikleri bu koordinat düzlemi üzerinde değer değişiklikleri ile sağlanır ve ekran tekrar yenilenir. Ekran yenileme hızı azaltılarak oyunun hızı arttırılır. Kullanıcının ekran üzerindeki parmak hareketleri analiz edilerek yılan objesinin hareket yönü belirlenir ve yılanın her hareketi sonrasında duvarlarla veya yemlerden biriyle kesişimi kontrol edilir. Bu kontrol aracılığı ile oyun akışı sağlanır.

Hazırlayanlar: Bilal Kaplan & Ahmet Kuran


21 Aralık 2013 Cumartesi

Access Öğrenci İşleri Tablosu Oluşturma


Access öğrenci işleri isimli DB oluşturma. Fakulte, Bolumler ve Ogrenciler tabloları oluşturulacaktır.

Fakulteler tablosu içerisinde oluşturulacak alanlar.

  • FakulteID = Pk ve Otomatik artan sayı
  • FakulteAdi = Metin,
Bolumler tablosu içerisinde oluşturulacak alanlar,

  • BolumID = PK ve Otomatik artan sayı. 
  • BolumAdi = Metin
  • FakulteID = Sayı

Ogrenciler tablosu içerisinde oluşturulacak alanlar.

  • Ogr_ID = Pk ve Otomatik artan sayı
  • Ogrenci_Adi = Metin
  • Ogrenci_Soyadi = Metin
  • Bolum_ID = Sayı




Excel Öğrenmek için Kullanılabilecek Kaynaklar


Excel öğrenmek için kullanılabilecek detaylı bir döküman: http://iibf.erciyes.edu.tr/guven/bil2/B2K02.pdf

Excel video öğrenim seti : http://www.seyretogren.com/ders/microsoft-office-excel-2007-egitimi.html

Excel öğrenenlerin kullanabileceği bir forum: http://www.excel.web.tr/


20 Aralık 2013 Cuma

İnternet Sitesi Oluşturma

1-) Html,Css,Js,Php,Jquery ve Sql öğrenmek için; http://www.w3schools.com/
2-) Blog Oluşturmak için; www.blogger.com/start
3-) Blog veya temel web sitesi oluşturmak için; http://wordpress.com/
4-) Blog veya temel web sitesi oluşturmak için; https://drupal.org/
5-) Web Sitelerinin sırasını öğrenmek için; www.alexa.com
6-) Web trafiği görüntüleme aracı; http://wmaraci.com/site-analiz
7-) SEO analizi; http://wmaraci.com/seo-analiz
8-) R10 web master forumu http://www.r10.net/
9-) Web Sitenizdeki hataları giderin http://validator.w3.org



Game Salad - Virus Game

GameSalad ile oyun geliştirmek her ne kadar basit olsa da programdan kaynaklanan bazı sıkıntılar da yok değil. Bazı koyulan bileşenlerin ekranında gözükmeme durumu olabilmekte. Onun dışında oyun geliştirmesi kolay bir platform olup gayet basit bir kullanımı ve basit bir geliştirme süreci barındırmaktadır. Geliştirilen oyun içerisinde 5 adet seviye bulunmaktadır. Bu seviyeler arttıkça oyunun hem zorluğu artmakta hem de içerisinde bulunan şekillerde değişimler olmaktadır. Değişen şekillerden cd ler 100 puan, telefon 150, bilgisayar 200, server ise 1000 puan vermektedir. Güvenlik duvarı -25, güvenlik duvarı2 -50 puan olarak tanımlanmıştır. Geliştirilen oyun Gamesalad programının sağladığı avantaj nedeniyle farklı platformlara dönüştürülebilmektedir. (Android,iphone)

Hazırlayanlar: Safa Üçüncüoğlu, Furkan Yusuf Pek