Construct 2D, Londralı iki kardeşin geliştirdiği bir oyun
yapma programıdır.
Game maker,
Stencyl,
Gamesalad
ve benzerleri gibi programlamaya pek gerek kalmadan oyun yapabilmenizi
sağlıyor.
Behaviour sistemi sayesinde
oyuna eklediğiniz objelerinize kolaylıkla belirli özellikler
kazandırabiliyorsunuz, böylece bunları
detaylı şekilde ayrıca programlamanıza gerek kalmıyor. Örneğin oyuna
eklediğiniz bir resme sadece "
platform"
b
ehaviour'ını ekliyorsunuz ve böylece sağa sola koşma,
zıplama vb. gibi platform oyunu hareketlerini yapabiliyor. Bu sayede sadece
birkaç dakikada -oldukça basit olmak kaydıyla-
platform veya
shoot'emup
türünde bir oyun yapabilirsiniz.
1.Proje Oluşturma ve
Proje Ortamını Tanıma
Construct 2d programını
çalıştırıp gelen ekranda newproject’
e tıklayıp çıkan seçenekler arasında createempty
Project ile yeni bir boş proje oluşturulur. Yeni
proje oluşturulduktan sonra sol tarafta properties
penceresi, sağ tarafta projects ve objects pencereleri, üst kısımda ise layout ve eventsheettab’leri yer alır.Properties penceresinde oyunun adını,
tanımını ekran boyutlarını gibi özellikleri verebilirsiniz.
2.Obje Ekleme
Sağ
tarafta bulunan projects
penceresinden layers penceresine
geçin. Daha sonra layout üzerine
gelip Mouse çift tıklayın. Karşınıza
gelen ekranda görüldüğü gibi form
kontrolleri, data ve storage, input, media objeleri
ekleyebilirsiniz. Şimdi General
kategorisi altındaki objelerden sprite
seçip insert’e tıklayın. Ondan sonra
layout’unuza Mouse ile bir kere
tıklayın. Gelen ekranda load an
imagefrom a file butonuna tıklayıp layoutunuz için bir arka plan resmi
yükleyebilirsiniz. Eklediğiniz objelerin üzerlerine tıkladığınızda properties penceresinden o objenin
özelliklerini düzenleyebilirsiniz.
3.Objelere Olay
Ekleme
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iH0NdG7e16E Construct
2D tutorial serisindeki gibi bir uzay gemisi objesi ekleyeceğiz. 4 resimden
oluşan bir uzay gemisi objesi yaratacağız. 4 resimden oluşmasının sebebi uzay
gemisinin kuyruğunda çıkacak ateşin hareketlilik kazanmasıdır. Şimdi layoutumuz
üzerinde sağ tıklayıp insert object dedikten sonra General kategorisinden
sprite objesini insert deyin. Sonra layout ekranına bir kez tıklayın. Çıkan
ekranda en altta olan
animationframes
ekranında sağ tıklayıp
importframes
yapın ve resim setinizi import edin. Sağ taraftaki
animations ekranında
default
üzerine tıklayıp properties ekranında loop seçeneğini yes yapın. Sonra default
üzerinde sağ tıklayıp
preview
dediğinizde uzay gemimiz hareketli hale geldiğini göreceksiniz.
Şimdi
bu uzay gemisine bir
keyboardevent’i
ekleyeceğiz.
Layout ekranında çift
tıklayın. Açılan ekrandan
input
kategorisinden
keyboard seçin ve
insert tıklayın. Sonra
Eventsheettab’
ine geçin. Sağ tıklayıp
addevent
seçin. Çıkan ekranda
keyboard seçip
next deyip geçin. Sonraki ekranda
key is down seçip
next deyip geçin. Çıkan ekranda
clickthechoose tıkladıktan sonra
keyboardleftarrow ‘a tıklayın. Otomatik olarak algılayacaktır.
Done deyip ekranı kapatın. Ardından
eventsheet’ e eklenen
keyboardevent’ inin yanındaki
addaction’ a tıklayın. Çıkan ekranda
uzay gemisini seçip
next deyin. Size andPosition kısmından
set x seçip
next deyin. Çıkan ekran x değerini
tutorial’ da belirtildiği gibi girdiğinizde uzay geminize hareket
yeteneği kazandırabilirsiniz.
Görüldüğü
gibi Construct 2D platformunda oyun yapımı olay tabanlı şekilde olmaktadır.
Aynı Game Fusion 2’ daki gibi objeler ekleme, olaylar ekleme son derece basit
şekilde yapılmaktadır. Free sürümünde programın tüm özellikleri açık şekilde
kullanabilirsiniz. Yaptığınız oyunu deploy etmek için programın tam sürümünü
almalısınız.