GameSalad oyun platformunu kullanarak Angry Bird tarzında bir oyun gerçekleştirilmiştir. Kullanılan platform sürükle bırak özelliği ile,bir nevi layer tabanlı arayüze sahiptir. Bu platformda, programlama bilgisine ihtiyaç duymadan oyun geliştirilebilmektedir. Oyun içerisinde kullanılan her nesneyi, platformda bir actor olarak tanımlanmıştır. Platform içerisinde; Scenes, Layer, Actor, Media, Behaviors ve Table olmak üzere genel olarak altı bölümden oluşmaktadır. Oyunda tanımlanan her nesneyi actor kısmında oluşturması gerekmektedir. Oyunda toplamda 17 tane actor vardır. Daha sonra diğer kısımları kullanarak bu actorlerimizin özeliklerini değiştirilebilir. Oluşturulan nesnenin davranışlarını Backstage bölümünde bulunan, behavior kısmında verilen davranışlara göre belirlenmiştir. Behavior kısmında nesnemizin hareket şekilleri belirlenir. Burada genel olarak matematik ve fizik kanunları ile ilgili özellikler karşımıza çıkmaktadır. Platform içerisinde bulunan bu özellikler sayesinde, çok çeşitli ve karmaşık hareketleri gerçekleştirebilen oyunlar üretilebilir. Uygulamanın geliştirilmesinde Angry Snow men simli tuttorial kullanılmıştır. Uygulamayı hazırlayanlar: Emre Özgül, Samet Halezeroğlu
2 Ocak 2014 Perşembe
30 Aralık 2013 Pazartesi
WebGL Tabanlı FPS Oyunu
Oyun WebGL kullanılarak hazırlanmış bir FPS(First Person Shooter) tarzı bir oyundur. Oyundaki amaç kısaca bize saldıran robotu öldürmeye çalışmaktır. Oyun tarayıcı üzerinden çalıştığı için local’inizde çalıştırmak için Xampp server gibi benzer bir server kurup oyun dosyalarını oraya attıktan sonra oyunu çalıştırabilirsiniz. Yan tarafta oyun ile ilgili ekran görüntüleri yer almaktadır. Oyunun hazırlanmasında temel olarak 3D objeleri görüntülemeye yarıyan Web GL kullanılmıştır. WebGL js dilini kullanmaya izin veren OpelGL ES 2.0 kütüphanelerini kullanan herhangi bir internet tarayıcıda çalıştırılabilir. Web GL'in içerisinde bulunan grafik motoru, fizik motoru, partikül motoru ve en kısa yol bulma kütüphanesini barındırmaktadır. Oyunun hazılanmasında WebGL ile ilgili forumlar ve hazır kütüphaneler kullanılmıştır.
Hazırlayanlar: Erdi Maden, Selman Erbek, Ufuk Halis
Java ile 3D Oyun Programlama
Bu projede; Java ile 3D bir oyun geliştirilmiştir. Oyunda tek bir karakterimiz vardır. Bu karakter; ileri, geri, sağa, sola gitme, hızlı yürüme, zıplama, eğilme, sağa – sola dönme,vb özelliklerine sahiptir. Labirent içerisinde tanımlanan alanda çok ayıda engel ve duvarlar var. Oyun içerisinde bu duvarlar arasında karakterin dolaşması sağlanılmıştır. Oyunun bir menü ekranı vardır (Launcher). Bu ekranda ekran boyut ayarı yapılmak istenirse ayarlar yapılıp öyle oyuna girilebiliyor. Ayarlar menüsüne girmeden oyun başlatılırsa 800 x 600 pixel boyutunda oyun oynanabiliyor. Oyunun geliştirilmesinde Java 3D isimli tuttorial kullanılmıştır.
Java Projesi - Koray ALBAYRAK - Mehmet Faruk ŞENSES
27 Aralık 2013 Cuma
Unity 3D Game (Unity ile 3 Boyutlu Oyun Geliştirme)
Hazırlayanlar: Muharrem Uğurlu, Ufuk Halis, Erdi Maden
23 Aralık 2013 Pazartesi
Android Snake Game
Android yılan oyunu: Yandaki ilk resimde; oyunun ana menü ekranı olan, ilk karşılaşılan ekranı, oyunun temasını ve zorluk derecesini seçtiğimiz ayarlar ekranı görülmektedir.
Resimde sol tarafta yardım ekranı(Oyunun nasıl oynanacağına dair bilgiler gösteren ekranıdır.) Resimde sağ tarafta ise oyun içerisinden bir ekran gösterilmiştir. Proje algoritması için; her bir obje parçasını temsil edecek genel bir taş sınıfı oluşturulur. Ekran boyutunu taş boyutuna bölerek oluşturulan koordinat düzlemi bir matris aracılığıyla tutulmuştur. Koordinat düzleminde her bir karenin yerleşimi ve koordinatı belirlenmiştir. Yılan parçaları, duvar objeleri ve yem bu koordinat düzlemi üzerinde numaralarına göre tutularak ekrana çizilmiştir. Hareket değişiklikleri bu koordinat düzlemi üzerinde değer değişiklikleri ile sağlanır ve ekran tekrar yenilenir. Ekran yenileme hızı azaltılarak oyunun hızı arttırılır. Kullanıcının ekran üzerindeki parmak hareketleri analiz edilerek yılan objesinin hareket yönü belirlenir ve yılanın her hareketi sonrasında duvarlarla veya yemlerden biriyle kesişimi kontrol edilir. Bu kontrol aracılığı ile oyun akışı sağlanır.
Hazırlayanlar: Bilal Kaplan & Ahmet Kuran
21 Aralık 2013 Cumartesi
Access Öğrenci İşleri Tablosu Oluşturma
Access öğrenci işleri isimli DB oluşturma. Fakulte, Bolumler ve Ogrenciler tabloları oluşturulacaktır.
Fakulteler tablosu içerisinde oluşturulacak alanlar.
- FakulteID = Pk ve Otomatik artan sayı
- FakulteAdi = Metin,
- BolumID = PK ve Otomatik artan sayı.
- BolumAdi = Metin
- FakulteID = Sayı
Ogrenciler tablosu içerisinde oluşturulacak alanlar.
- Ogr_ID = Pk ve Otomatik artan sayı
- Ogrenci_Adi = Metin
- Ogrenci_Soyadi = Metin
- Bolum_ID = Sayı
Excel Öğrenmek için Kullanılabilecek Kaynaklar
Excel öğrenmek için kullanılabilecek detaylı bir döküman: http://iibf.erciyes.edu.tr/guven/bil2/B2K02.pdf
Excel video öğrenim seti : http://www.seyretogren.com/ders/microsoft-office-excel-2007-egitimi.html
Excel öğrenenlerin kullanabileceği bir forum: http://www.excel.web.tr/
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)