23 Aralık 2013 Pazartesi

Android Snake Game

Android yılan oyunu: Yandaki ilk resimde; oyunun ana menü ekranı olan, ilk karşılaşılan ekranı, oyunun temasını ve zorluk derecesini seçtiğimiz ayarlar ekranı görülmektedir.




Resimde sol tarafta yardım ekranı(Oyunun nasıl oynanacağına dair bilgiler gösteren ekranıdır.) Resimde sağ tarafta ise oyun içerisinden bir ekran gösterilmiştir. Proje algoritması için; her bir obje parçasını temsil edecek genel bir taş sınıfı oluşturulur. Ekran boyutunu taş boyutuna bölerek oluşturulan koordinat düzlemi bir matris aracılığıyla tutulmuştur. Koordinat düzleminde her bir karenin yerleşimi ve koordinatı belirlenmiştir. Yılan parçaları, duvar objeleri ve yem bu koordinat düzlemi üzerinde numaralarına göre tutularak ekrana çizilmiştir. Hareket değişiklikleri bu koordinat düzlemi üzerinde değer değişiklikleri ile sağlanır ve ekran tekrar yenilenir. Ekran yenileme hızı azaltılarak oyunun hızı arttırılır. Kullanıcının ekran üzerindeki parmak hareketleri analiz edilerek yılan objesinin hareket yönü belirlenir ve yılanın her hareketi sonrasında duvarlarla veya yemlerden biriyle kesişimi kontrol edilir. Bu kontrol aracılığı ile oyun akışı sağlanır.

Hazırlayanlar: Bilal Kaplan & Ahmet Kuran