12 Ağustos 2013 Pazartesi

Bug nedir?

1947 yılında Harvard Üniversitesi'nde bir oda büyüklüğünde bir bilgisayar (Mark II) olarak adlandırılan bir bilgisayar geliştirildi.
Mekanik röleler değiştirildi.
Bu arada parlayan vakum tüpler oldu.






Bug Çeşitleri

Defect = Bozukluk yada noksanlık.
Fault = Kusur,Hata,Arıza
Problem
Error
Incident = Olay
Anomaly

Variance = Değişiklik






2 Ağustos 2013 Cuma

Java'da Herşey Class ise İşte İlk Classlar -1

Eclipse kullanak Android işletim sistemi için uygulama geliştirmemek istersek Java dilini iyi düzeyde kullanmayı biliyor olmalıyız. Onun için temel anlamda Java dilinin temellerini öğrenmemiz gerekmektedir.
1-) Eclipse Programının Temel Kullanımı

File->New->Java Project (Eğer Listede Yoksa Project Kısmından Java) - > Proje Adı (İstediğiniz Bir İsim Olabilir) -> Class (Adı İstediğiniz Bir İsim Olabilir)

Sonrasında Aşağıdaki Kaynak Konu Yazılarak. Run Menüsünden Uyulama Çalıştırılır. Sonuç Aşağıdaki Konsol Bölümünde Gözükecektir.







İndirme Adresi:

İlk Android Uygulaması

Merhaba Dünya Programı (İndirme Adresi)
Öncelikle bir Android projesi açıp projemizin dosyalarını tanımaya başlayalım.
Eclipse’yi çalıştıralım. İlk çalıştırdığımızda bizden projelerimizi kaydetmemiz için klasör konumunu isteyecek. Değişiklik yapmazsak yeni projelerimiz default klasöre kaydedilecektir.
New Project alanından bir adet yeni proje açıyoruz.
Proje ismimizi Merhaba olarak belirtip Next diyoruz.

Application Name: Uygulamanızın ismidir. Play Store’da ve Ayarlar altındaki Uygulama Listesinde bu isim kullanılır.
Project Name: Proje dosyasının ismidir. Sadece Eclipse tarafından kullanılır. Workspace içerisinde benzersiz olmalıdır. Genelde Application Name ile aynı verilir.
Package Name: Kullanılan java paketinin gösterir.
Minimum Required SDK: Uygulamanın çalışacağı minimum Android SDK sürümüdür. Uygulamanız daha alt sürümlerde çalışmaz. Örnekte seçilen API 8 seviyesi markette bulunan telefonların ve tabletlerin %90’ından fazlasını destekleyeceğiniz anlamına gelir.
Target SDK: Uygulamanızı geliştirdiğiniz esas Android SDK sürümüdür.
Compile With:  Uygulamanızı derleyeceğiniz sürüm bilgisidir.
Theme: Uygulama için seçilecek temel temadır.

Daha sonra açılan pencerede Android 4.0.3 seçip devam ediyoruz. (2.1 de seçilebilir örneğin size bağlı)
Sonraki pencerese Package Name veriyoruz. Bu isim unique bir değer olmalıdır. Genellikle url’ler ters yazılarak belirlenir. com. merhaba şeklinde. Next deyip yeni projemizi açmış oluyoruz.

Sol kısımda Package Explorer kısmında projemizin dosyalarını görebiliyoruz.


Bu dosyaları tanıyalım:
src klasörü: Uygulamamızın kaynak kodlarını içerir. Burada bulunan kaynak dosyamız editörün bizim için yaratmış olduğu java uzantılı dosya.
gen klasörü: Burada bir R.java dosyası yer almaktadır. Biz uygulamamıza yeni kaynaklar ekledikçe bu dosya kendiliğinden otomatik olarak güncellenecektir. R sınıfını uygulamayı yazarken kullanırız.
assets: Uygulamamız ile birlikte paketlenmesini istediğiniz dosyaları koymamız gereken klasör.
res: içerisinde çok sayıda klasör barındırıyor. Buradaki layout’un altındaki main.xml projenin grafiksel görünümünü ve kod kısmını içerir. values klasörünün altında bulunan strings.xml dosyasında stringlerimizi belirleyebiliyoruz.
AndroidManifest.xml: Uygulama ve bileşenlerinin tanımlandığı XML dosyasıdır.
project.properties Projenin özellik dosyasıdır.
Merhaba Dünya uygulamasını yazmaya hazırız:
Package Explorer penceresine genel bir bakış attıktan sonra values klasörünün altında bulunan strings.xml dosyasına tıklayalım. Kod kısmına aşağıdaki kodu yazıp kaydedelim:?
<string name="text">Tıkla</string>
Daha sonra main.xml dosyamızı açacağız. Grafik sekmesinde sol bölümde uygulamamıza dahil edeceğimiz kontrollerimizi göreceğiz. Form Widgets kısmından bir adet Button’u sürükleyip bırakıyoruz. Kod kısmına geçiyoruz. Kodlarımızın görünümü aşağıdaki şekildedir:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
 android:layout_width="fill_parent"
 android:layout_height="fill_parent"
 android:orientation="vertical" >
<Button
 android:id="@+id/button1"
 android:layout_width="wrap_content"
 android:layout_height="wrap_content"
 android:text="Button" />
</LinearLayout>
Butonun layout_width özelliğini değiştirelim:

android:layout_width="fill_parent"
Bunu buton tüm ekranı kaplasın diye yaptık.

android:text="@string/text" />
Bunu yazarak butonun textini değiştiriyoruz. Direk görüntülenmesini istediğimiz metni yazarsak uyarı alırız, doğru olan bu şekilde string tanımlayarak sonra bu stringi butonun textine vermek.
Grafik arayüz kısmında butona sağ tıklayıp Show In – Properties seçersek sağda kontrolümüzün özellik ve olaylarını gösteren bir pencere açılacak. Buraya kadar buton ekleyip butonun textini değiştirdik. Sıra geldi bu butona tıkladığımızda ekrana “Merhaba Dünya” yazdırmaya  

Button Properties penceresinden Onlick kısmına MerhabaClick yazalım. Daha sonra src klasörünün altında bulunan java dosyasını açalım. İlk hali bu şekilde olacak.
package com.yazilimciblog.merhaba;
import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
public class MerhabaActivity extends Activity {
 /** Called when the activity is first created. */
 @Override
 public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
 super.onCreate(savedInstanceState);
 setContentView(R.layout.main);
 }
 }
Buraya öncelikle metodumuzu yazacağız.
public void MerhabaClick(View v)
{
}
şeklinde olacak. ctrl+shift+o ile import android.view.View; ekleyeceğiz. Daha sonra scope alanına yazalım:
public void MerhabaClick(View v)
{
Toast.makeText(getApplicationContext(), "Merhaba Dünya", Toast.LENGTH_LONG).show();
}
Kaydedip uygulamayı emulatorde çalıştıralım. Bunun için üst kısımda bulunan yeşil Run tuşuna basıyoruz.


İlk uygulamamız bu kadar. Butona basıldığında başarı ile ekrana “Merhaba Dünya” yazdırmış olduk.




Android SDK ve Eclipse ADT Kurulumu – Ayrıntılı Anlatım

 Video Olarak Android ve Sdk Kurulumu: Aşağıdaki Linki Kullanarak Adım Adım Android Kurulumu Gerçekleştirebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=buGXaLNE4vw

Bilgisayarınızda JDK kurulu değilse, JDK indirip bilgisayarınıza kurmanız gerekir. Kurulum için http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp adresinden JDK indirilip kurulur. Kurulum yapılmazsa hatayla karşılaşılır. Sadece bilgisayarınızda JRE kurulu olması Android için yeterli değildir. JDK kurulumundan sonra SDK’nın kurulması gerekiyor. Bunun için Android SDK sayfasına gidilmesi gerekiyor. http://developer.android.com/sdk/index.html adresinden indirebilirsiniz. Recommended olan indirilirse, direk olarak exe dosyasından kurarsınız. C:\Program Files\Android\android-sdk-windows klasörü içine kuracaktır.
 
 

 Bu iki kurulumdan sonra Eclipse programının indirilmesi ve kurulması gerekir. Eclipse programını http://www.eclipse.org/downloads/packages/eclipse-classic-372/indigosr2 adresinden indirebilirsiniz. ZIP dosyasını programı çalıştırmak istediğiniz bir yere açınız. Eclipse programı kuruluma ihtiyaç duymaz, zaten kurulu olarak Eclipse isimli klasörde yer alır. Programı çalıştırmak için eclipse.exe tıklanır. Program açıldıktan sonra Eclipse’a ADT kurulumu yapılması gerekiyor. Böylece Android menü içerisinde görülebilecektir. ADT kurulumu için Help -> Install New Software seçeneği seçilir ve Work with kısmına http://dl-ssl.google.com/android/eclipse/ linki eklenir. Add tıklanarak açılan pencerede “Location” sekmesine de aynı adres yapıştırılır. “Name” kısmı önemli değildir. Yüklemeler tamamlandıktan sonra Eclipse programına Android eklenmiş olacaktır.

   

 Son adım olarak Android kütüphanelerinin tanıtılması gerekiyor. SDK yolunu (C:\Program Files\Android\android-sdk-windows) “Windows -> Preferences” seçeneğinde Android sekmesini seçerek “SDK Location” bölümüne yapıştırılır.


Gadget

Masaüstünde çalışan uygulamalar nasıl yapılır?
Bu sorunun cevabını barındıran basit bir gadget uygulama bu uygulamadan elde edilen bilgilerle kendi masaüstü gadget uygulamalarınızı yapabilirsiniz.

Proje İndirme İndirme Adresi
Ani Gif:



Klasik Maze Oyunu

Vb.Net ile geliştirilmiş klasik Maze Oyunu.
Temel programcılık için pek çok özelliği içinde barındıran bir uygulama.




Yarış Oyunu Vb.net

Temel programlama bilgisi ile yapılabilecek basit bir yarış oyunu. Timer ve Picture Box objelerinin kullanımını yeni öğrenenlerin geliştirebilecekleri basit bir uygulama.




Uygulama Dosyası:, Kaynak Kodları ve İndirme Adresi