14 Kasım 2016 Pazartesi

Örnek-7: 0 girilene kadar, girilen sayıların karelerini bulma… (break kullanarak)


Örnek-6: 0 girilene kadar, girilen sayıların karelerini bulma…

Girilen sayı tam sayı olacaktır. Bu tam sayı dışarıdan okunacaktır.
Girilen sayı 0 olmadığı sürece yeni sayı girilmeye devam edilecektir.
Örnek:
Bir sayı giriniz: 2
Karesi: 4
Bir sayı giriniz: 3
Karesi: 9
Bir sayı giriniz: 0
Karesi: 0


Örnek-5: 0 girilene kadar, girilmiş tüm sayıların toplanması...

Girilen sayı tam sayı olacaktır. Bu tam sayı dışarıdan okunacaktır.
Girilen sayı 0 olmadığı sürece yeni sayı girilmeye devam edilecektir.
Her yeni sayı bir önceki ile toplanacak ve toplam saklanacaktır.
Örnek:
Bir sayi giriniz: 2
Bir sayi giriniz: 3
Bir sayi giriniz: 4
Bir sayi giriniz: 0
Toplam: 9


Örnek-4: 0 girilene kadar, girilmiş tüm sayıların toplanması...

  • Girilen sayı tam sayı olacaktır. Bu tam sayı dışarıdan okunacaktır.
  • Girilen sayı 0 olmadığı sürece yeni sayı girilmeye devam edilecektir.
  • Her yeni sayı bir önceki ile toplanacak ve toplam saklanacaktır.
Örnek:
Bir sayi giriniz: 2
Bir sayi giriniz: 3
Bir sayi giriniz: 4
Bir sayi giriniz: 0
Toplam: 9

Örnek-3: Girilen bir sayının faktöriyel değerinin hesaplanması…

#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>

int main()
{
    int sayi,i;
    int faktoriyel = 1;

    printf("Faktoryeli hesaplanacak sayiyi giriniz: ");
    scanf("%d",&sayi);

    if(sayi>=0)
    {
        for(i=sayi; i>0; i--)
        {
          faktoriyel*=i;
        }
        printf("\n%d! = %d dir\n",sayi, faktoriyel);
    }
    else
        printf("HATA: Sayi 0'dan kucuk olamaz!\n");
    return 0;
}

Örnek-2: Başlangıç bitiş değişkenleri arasındaki sayıların toplamı

Döngünün başlangıç ve bitiş değeri tam sayı olacaktır.

Döngünün başlangıç ve bitiş değerleri dışarıdan girilmelidir. Kullanıcıya başlangıç ve bitiş değeri sorulmalıdır.

Örnek:
Başlangıç değeri giriniz: 2
Bitiş değeri giriniz: 5
Toplam: 14


Döngünün başlangıç ve bitiş değeri tam sayı olacaktır.

Döngünün başlangıç ve bitiş değerleri dışarıdan girilmelidir. Kullanıcıya başlangıç ve bitiş değeri sorulmalıdır.

Örnek:
Başlangıç değeri giriniz: 2
Bitiş değeri giriniz: 5
Toplam: 14

Örnek-1: 1-10 arasındaki sayıların yazdırılması


10 Kasım 2016 Perşembe

8 Kasım 2016 Salı

Scratch Programı: Programlama Öğrenmeye Bir Başlangıç

Scratch; kendine has dili ve akış diyagramı mantığı  ile çok kolay ve eğlenceli bir şekilde oyun geliştirmeye izin veren bir programdır. Scratch ile çizgi filmler hikayeler ve hatta animasyonlar kolayca geliştirilebilir. Scratch programı kendi sitesinden ücretsiz olarak  indirebilir yada web taracıcı üzerinden kullanabilirsiniz.  Ayrıca Scratch ile geliştirilmiş 17 Milyondan fazla uygulamanın akış şemasına da bakabilirsiniz.