25 Ekim 2014 Cumartesi

Java'da Inheritance (Kalıtım)


Java'da kullanılan classlar içerisinde bulunun bir metotun aynısı başka bir class içerisinde de tanımlanıp aynı kod parçası tekrardan yazılabilir. Ancak bu method içerisinde bulunan kodlarda bir değişiklik yapıldığında aynı değişikliğin diğer methotlar içerisinde de yapılması gerekliğinde oldukca zaman alıcı ve hata üretmeye açık bir konu teşkil edecektir. Bu nedenle kullanılan o methot başka bir class içerisinde bir methot olarak tanımlanır ve o metotu kullanan diğer classlar o yeni methoda kalıtım yolu ile bağlanırlar. Bu sayede o method ta yapılacak bir değişiklik diğer methotlar içinde aktif olacaktır. Bu işin yapılması için ortak methodu kullanan classa diğer classların bağlantı yapılması gerekmektedir. extends kodu kullanılarak bu bağlantı sağlanacaktır. Yanda bu konu ile ilgili örnek verilmiştir.

Aynı örneği tuna extends potpie şeklindede deeyiniz.
Ana class olan food classının içerisinde bulunan eat methodu public olmak zorundadır. Eğer eat methodu private şeklinde tanımlanırsa alt classlar olan tuna yada poptie tarafından bu classa erişim imkanı olmayacaktır.


Java'da Final Kullanımı


Java'da Static Kullanımı


Java'da Class yerine Enum kullanımı



Java'da Çoklu class kullanımı ve toString

Yandaki örnek için 3 adet class kullanılmıştır. Ana class olan apple classı diğer classlardan bilgi alarak bilgilerin sonuçlarını ekrana yazmıştır.

Java'da Aynı isimde obje oluşturma (farklı sayıda giriş değeri kullanarak)

Yanda verilen 2 classta get set komutları kullanılmış. Classlar arası veri gönderimi gerçekleştirilmiş ve aynı isimde farklı girdi değerleri kullanılarak classlar arası bilgi gönderimi sağlanmıştır.

17 Ekim 2014 Cuma

Java'da Private,Public ve This

Bir class içerisinde tanımlanan bir değişken; eğer aşağıdaki örnekteki gibi private şeklinde tanımlanırsa. O değişkene sadece o class içerindeki metorlar erişebilir. Eğer o class içerinde yapılan tanımlamada private yerine public tipinde bir tanımlama olur ise o zaman, o değişken farklı classlar tarafındanda kullanılabilir.

13 Ekim 2014 Pazartesi

Akış Diyagramlarının Temelleri (Bir oyun üzerinden)

Yazılımın temellierinin anlatıldığı 8 milyondan fazla kişinin algoritma oluşturduğu bir uygulama. Uygulama sayesinde algoritmanın temel yapılarını(if,else,while,for,vb) bir oyun üzerinden öğrenebilirsiniz. 20 adımdan oluşan uygulamayı tamamladığınızda size bir adet sertifika verilecektir.
Uygulama içerisinde verilen kısa videoların Türkçe altyazı seçeneği mevcuttur.



http://learn.code.org/hoc/1

http://learn.code.org

Java Lab Uygulamaları -2

1-) Aşağıda verilen 2 farklı uygulamayı test classlarını da yazarak gerçekleştiriniz.



2-) Aşağıda verilen uygulamayı test classlarını da yazarak gerçekleştiriniz.


3-) Aşağıda  verilen uygulamayı test classlarını da yazarak gerçekleştiriniz.