16 Ağustos 2013 Cuma

Proje Nedir?

Yazılım Projesi belirli bir başlangıç ve bitiş noktası olan,amacı,kapsamı,bütçesi açıkça tanımlanmış ve bir defaya mahsus olarak gerçekleştirilen planlanmış aktiviteler  bütünüdür.Proje, tanımlanabilen bir sorunun çözümüne yöneliktir. Proje, bir sonuca ulaştırılması gereken, özgül, dinamik, süreli bir değişim sürecidir.


Projeler bir değişim ihtiyacı sonunda ortaya çıkarlar. Burada, değişim tabirinden yenilik getirmeyi anlıyoruz. Yenilik dediğimiz şey, herhangi bir sistemin daha ileri bir düzeye gelmesi için gerçekleştirilmesi tasarlanan ürün, işlem veya faaliyettir.
Örneğin; otobüste, trende veya metro da kullanılan biletlerin yerine, “akıllı bilet” tabir edilen mıknatıslı sayaçların kullanılması bir yeniliktir. Banka hesap cüzdanlarının yerine bankamatik kartlarının kullanılması bir başka yeniliktir. Anlaşılacağı üzere, hemen her yeniliğin arkasında çoğunlukla bir teknolojik ilerleme vardır. Bununla beraber, her yenilik mutlak bir surette bir teknolojik gelişmenin sonucudur demek, her zaman için geçerli değildir.

Projeler bir yenilik getirirler. Bu bir ürün geliştirme projesi olabileceği gibi, süreç iyileştirme, yeni kalite standartlarının belirlenmesi gibi projeler de olabilir. Projelerin getirmesi amaçlanan yenilikler; genellikle büyük ölçekli, çok yaygın etkisi olan, kapsamlı, karmaşık düzenlemeler olup, günlük olağan değişiklikler sonucu yapılan küçük düzenlemeler bu tarz yenilikten sayılmazlar. Onlar daha ziyade, kurumun doğal gelişmesi sonucu oluşan küçük ilerlemelerdir.  

İnsanoğlunun kurduğu ve yaşattığı medeniyetler dikkatlice incelendiğinde, projelerin planlanması ve yönetimi süreçleriyle karşılaşırız. Modern organizasyonlar, proje yönetiminin bir çok avantaj kazandırdığını keşfetmiştir. Müşterilerin daha iyi ve daha hızlı ürün veya hizmet beklentilerine, en kolay cevap verme yönteminin proje yönetimi metodolojisi olduğu ispatlanmıştır.
Günümüzün refahını oluşturan bütün sanayi üretim araçları, binalar, bütün mamuller, etrafımızda gördüğümüz her şey çeşitli projelerin ürünleridir.
Bir projenin amacı bir fayda sağlamak, bir ihtiyacı gidermek ve bir probleme çözüm bulmaktır. 

13 Ağustos 2013 Salı

Java'da Çoklu Koşul Kullanımı Switch -10

Birden fazla koşulu bir arada değerlendirmek için Switch operatörü kullanılabilir.
Swtich ile ilgili örnek aşağıda verilmiştir.

class Switch10
{
public static void main(String args[])
{
int yaslari=3;
//Çoklu Koşulları Bir Arada Değerlendirmek için Switch Kullanılır.
//yasları değeri değiştirilip tekrardan çalıştırılıp switch konusu daha iyi anlaşılabilir.
switch (yaslari)
{
case 1:
System.out.println("1. Yaşında");
break;
case 2:
System.out.println("2. Yaşında");
break;
case 3:
System.out.println("3. Yaşında");
break;
default:
System.out.println("Yaş Bilimiyor!");
}
}

Java'da Mantıksal Operatörler -9

Java'da iki farklı durumu birbiri ile bağlamak içinde diğer dillerde olduğu gibi && (ve) || (veya) operatörleri kullanılabilir. Bu sayede && işaretleri "ve" anlamındadır. 2 farklı şart birbirine bağlanabilir. || işareti "veya" anlamındadır. 2.Şarttan birinin olması koşulun yeterliliği için yeterlidir.
Konu ile ilgili kodlar aşağıda verilmiştir.

import java.util.Scanner;

public class Mantiksal9
{
public static void main(String args[])
{
Scanner bucky = new  Scanner(System.in);
int kizlar,erkekler,insanlar;
//&& işaretleri "ve" anlamındadır. 2 farklı şart birbirine bağlanabilir.
//|| işareti "veya" anlamındadır. 2.Şarttan birinin olması koşulun yeterliliği için yeterlidir.

kizlar = 6;
erkekler = 4;
if (kizlar > erkekler && erkekler < 5 )
{
System.out.println("Kızların sayısı Erkeklerden Fazla ve Erkeklerin Sayısı 5 ten Az! ");
}
if (kizlar > erkekler || erkekler < 1 )
{
System.out.println("Kızların sayısı Erkeklerden Fazla Yada Erkeklerin Sayısı 1 ten Az! ");
}
}


}

Java'da If Kullanımı -8

Java'da karşılaştırma için kullanılan If operatörünün farklı kullanımını içeren bir örnek aşağıda verilmiştir.

import java.util.Scanner;
public class If8
{
public static void main(String args[])
{
Scanner bucky = new  Scanner(System.in);

int gecmenotu= 50;
int alinannot =45;

// if ( a==b ) if ( a =! b) if(a >= b) if(a <= b) şekillerinde kullanılabilir.
if(gecmenotu < alinannot )
{
System.out.println("Geçti");
}
else
{
System.out.println("Kaldı");
}

}

}

Ek Çalışma: Bu örneği kullanıcıdan alınan not bilgisi ile yeniden uyarlayın.

Java'da Arttırım Operatörleri -7

Java'da daha pek çok yazılım dilinde olduğu gibi, arttırımsal operatörler vardır.
Aşağıda hazırlamış olduğum örnekte birer birer yada çarpımsal olarak arttırımsal operatörlerin kullanımı görülmektedir.

import java.util.Scanner;
public class ArttrimOperator7
{
public static void main(String args[])
{
Scanner bucky = new  Scanner(System.in);

int elma= 5;
int armut = 3;
// Değişkenlere oluşturulması sırasındada değer atana bilir
elma++;
System.out.println(elma);
// Aynı işlem Print içerisindede yapılabilir
System.out.println(++elma);
armut*= 8;
System.out.println(armut);

}
}

Java'da Matematiksel Operatörler -6

Java'da temel 4 işlem için +,-,* ve / operatörleri kullanılabilir.

import java.util.Scanner;
public class MatematikOperator6
{
public static void main(String args[])
{
Scanner bucky = new  Scanner(System.in);

int kizlar,erkekler,insanlar;
//Double yerine int kullanılabilir ama sayılar uygun olmalı yoksa program sayıları yanlış bulacaktır.
kizlar = 6;
erkekler = 4;
insanlar = kizlar / erkekler;  // - + * /
System.out.println(insanlar);
}
}

Javada Basit Bir Hesap Makinesi - 5

Basit bir hesap makinesi yapmak için 3 farklı değişken kullandığımız bu örnekte.
Kullanıcıdan alınan double sayılar toplanarak sonuç konsolda gösterilmektedir.


import java.util.Scanner;

class HesapMakinesi5
 {
public static void main(String args[])
{
Scanner bucky = new  Scanner(System.in);
double num1, num2,sonuc;  //Çoklu değişken kullanımı
System.out.println("İlk Sayıyı Giriniz.");
num1 = bucky.nextDouble();
System.out.println("İkinci Sayıyı Giriniz.");
num2 = bucky.nextDouble();
sonuc = num1 + num2;
System.out.println(sonuc);
}
}

Java'da Kullanıcı Girişleri - 4

Java'da kullanıcının klavyeden girdiği bilgilerin alınmasını ve kullanıcıya tekrardan gösterilmesini sağlayan bir kod. Bu kod sayesinde UserInput ve import kısımları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Programı çalıştırdıktan sonra aşağıda görülen konsola yazdığınız yazılar kullanıcı girişi olarak program tarafından alınarak Print özelliği kullanılarak tekrardan konsola yazılacaktır.

Java'da Değişkenler - 3

Javada Classın nasıl ekleneceğini 2.kayıtta görmüştük.
Buradada Java'da değişkenlerin nasıl kullanıldığı ile ilgili temel bir kod verilmiştir. Yeni bir class eklenip aşağıdaki kodu kullanabiliriz.





public class Degisken {
public static void main(String args[]) {
double kedi;
kedi = 5.23;
System.out.println("String Yazı Yazılabilir!");  // Println Alt Satıra Geçme.
System.out.print(kedi);

}
}