4 Ekim 2016 Salı

Yazılımı kullanacak müşterinin ihtiyaçları nasıl belirlenir?

  • Planlama oyunu toplantıları.
  • Anket ile bilgi toplama.
  • Yazılımının bir önceki sürüme bakılır.
  • Benzer yazılımları inceleme.
  • Prototip çıkarma
  • Başka?
  • Sanırım böyle olmalı (tahmin)? (Tahminlerden uzak durulmalıdır.)


Müşteriden elde edilen bilgiler bizim için bir harita niteliği taşıyacaktır!

Testin yazılım yaşam çevrimi içerisindeki yeri nedir?

Yazılım testti; yazılım geliştirmenin her aşamada ayrıca ele alınmalıdır. Sadece kodlamadan sonraki test kısmında değil.

Yazılım işi için harcanması gereken efor nelerdir?

1.Proje başlangıç çalışmaları
2.Gereksinimleri belirle ve Gereksinim dökümanını oluştur.
(Planlama oyunu,benzer sistemleri inceleme,vb teknikleri kullan)
3.Şartnameyi oluştur.
4.Görevlendirme
5.Yazılım testlerini ve test planları
6.Tasarım dokmanlarını oluştur.
(Donanım ve yazılıma ait çalışma ortamı için arayüzleri oluştur.)
7.Kaynak kodu
(Yazılım mimarisi,Programlama)
8.Bakım safası
... Başka neler olabilir?

Yazılımı Test Eden Kişinin Amacı Nedir?


  • Hataları bulmak.
  • Yazılımın gelişimine mümkün olan en büyük katkıyı sağlamak.
  • Hatanın giderildiğinden emin olmak.

Hatasız yazılım üretilebilir mi?

Yazılımların sahip oldukları özelliklerin artması. İsterlerin farklılaşması hatasız yazılımların üretilmesini neredeyse imkansız hale getirmiştir!!!

Teknik bariyerleri kaldıracak imkanı ve zaman sorununu giderebilmek mümkün olsa o zaman
hatasız yazılımlar üretilebilir.
(Sonsuz işlemci gücüne sahip bir bilgisayar & Sonsuz zaman)

Yazılım Hatalarının bulunduğu noktaya göre maliyeti

Erken safhalarda bulunan bir yazılım hatasının birim maliyeti daha az olacaktır.

İsterler                         1$
Tasarım                     10$
Kodlama                 100$
Kullanım              1000$

Yazılımda hata hangi safhalarda daha çok meydana gelir?

Yazılım geliştirilmesi sırasında karşılaşılan hataların çoğu, yazılımların gereksinimlerini yanlış belirlenmesindendir. Aşağıda istatiksel olarak yazılım hatalarının yaşam döngüsü içerisindeki oranları verilmiştir.

1.Tanımlama (~= 55?%)
2.Design (~= 25?%)
3.Code (~= 15%)
4.Other (~= 5%)