27 Mart 2017 Pazartesi
Yol Bulma
Problem Oyuncu verilen yollar içerisinden en kıza olan yolu bulması gerekmektedir.
Yol Bulma Algoritması
En etkin şekilde en az maliyetle en güzel yolu bulma
Etkinlik
Yolun Durumuna Bak
Çevrenin Durumuna Bak
Noktaları Kullan.
Pseudocode
Add starting node to open_list
while (not_empty(open_list)) {
current_node := node from open_list with lowest cost
if (current_node==goal_node) {
path complete
} else {
move current_node to closed_list
for each node adjacent to current_node {
if ((node is not in open_list) && (node is not in closed_list)) {
move node to open_list
assign cost to node
}
}
}
}
Yolu Nasıl Kat Edeceğiz
Add starting node to open_list
while (not_empty(open_list)) {
current_node := node from open_list with lowest cost
if (current_node==goal_node) {
path complete
} else {
move current_node to closed_list
for each node adjacent to current_node {
if ((node is not in open_list) && (node is not in closed_list)) {
move node to open_list
assign cost to node
}
}
}
}
Yolun Tamamlanması yada yolda bir yer katedildiğinde hangi kodların çalışacağı liste içerisinde nasıl kullanılacağı verilmiştir.
Maliyeti Nasıl Belirleyeceğiz?
Maliiyet = Başlangıç Maliyeti + Sezgisel
Başlangıç Maliyeti= Başlangıç Noktasında olan maliyet
Sezgisel = Hedef Düz bir çizgi gibi ulaşılabiliyormu?
Örnek-1
Örnek Devam
Örnek 2
Graph Yol Bulma
Maze tarzı Bir oyunda Yolbulma.
Bir Graf oluştur.
Düyümler Sistem İçerisinde Tanımanmış Olmalı
Her Birinin Belli Bir Maliyet Hesabı Olmalı.
Graph En Kısa Yol (En Kısa Yolu Bulma Algoritması)