27 Mart 2017 Pazartesi

Oyun Programlama

Temel Bilgiler
 
Francois Dominic Laramee’in Oyun İşletme Sırları
Oyun Geliştirme Pastası Dünyadaki Durumu (Yıllık 20 Milyar Dolar Harcanmaktadır.)
Çok az oyun büyük kazançlar elde etmiştir. Oyunların Kazançlarının %95’i oyunun isminden gelmiştir. (NFS, Fifa, Halo, WoW, Call of Dutf, AgeOfEmpires, TotalWar,vb.)
Sektör büyük oyuncular tarafından domine edilmektedir. Örnek Olarak Electronic Arts gelirlerin 20%  kısmını almaktadır.
Piyasada korsanlık yaygındır. Oyunların çoğu kaçar olarak kullanılmaktadır. Çin ve Kore'de hemen hemen tüm oyun yazılımı korsandır. Bu nedenle online oyun piyasası oluşmuştur. (Diablo3 gibi)
Bir oyun için tipik üretim ücreti: $ 10 milyon dolardır. (CNN rapor, Sep 24, 2005)

Oyun Türleri

3D Oyun Programlama Kenneth Finney tarafın hazırlanan All-in-One isimli yazıda oyun türleri ve örnekleri kısmında...
Action: Half Life 2, Rainbow Six
Adventure: King’s Quest
Role-Playing Games (RPG): Dungeons and Dragons
Puzzle/Maze: Pac-Man, Tetris
Simulator: Falcon 4, Grand Prix Legends
Sports
Strategy


En Önemli Konular


EĞLENCE!
Eğlenceli nedir?
Survival, tehlike: Ceza, polis, asker
Spor
Kaçış Oyunları (Pac-Man)
Öykü ve sosyal
Iyi bir oyun Esasları:
Kısa vadeli ve uzun vadeli hedefler her zaman farkında Oyuncu
Anlamlı ve ilginç
Açık ve zorlayıcı hedefler
Eğer hayali bir dünyada oyun oluşturma işi varsa: O dünyanın etkileyici olamsı gerekmektedir.


Eğlence ve Anlamlı Çıktılar
Ne olursa olsun aynı şeyi yapmak ve aynı sonuçlara ulaşmak eylenceli değildir. Oyun içindeki çeşitliliği arttırmak gerekir. (Aynı hedef ve aynı silah yerine farklı hedef ve farklı silah kullanımı gibi.)
Bazı oyunlarda belirgin seçenek vardır, ama sonunda aynı sonuca yol açar bu kimi zaman istenmeyen bir durum olabilir. Buda eylence olgusunun azalmasına yol açar
Sınırlı bütçe: Biz kullanıcılar her şeyi keşfetmek ve her şeyi kullanmak istiyoruruz buna izin veren şablonlar program içinde tanımlanmalı.
Her zamanki stratejisi, yol boyunca bazı yakınsamalar oluşturarak oyuncuyu manipüle edilmesi eylenceyi arttırır.

Zorluk Seviyeleri

Yardımcı Kaynaklar

AI Game Engine Programming by Brian Schwab
AI for Game Developers by David M Bourg and Gleen Seemann
Physics for Game Developers by David M Bourg
3D Game Programming All-in-One by Kenneth Finney
Teach Yourself Game Programming in 24 Hours by Michael Morrison


Bir Oyun Nasıl Yapılır?
 
Temel Fikir
Hikaye ve Hikaye Süreci
Garafikler
Sesler ve Kontroller